när jag va liten hjälpte allt med att bara hålla någons hand

varit på väla idag med min syster och fick inhandlat lite små saker som kan vara bra att ha.

- när vi stod i kön i väntan på att få betala för min systers kläder så fick jag se något som typ chockade mig. bakom oss stod en tjej på hur många år kunde hon varit? 6-7 år. hon var på väla med sin mamma och i handen höll hon brunkräm,puder och mascara. jo min första tanke var jo det kanske är hennes mammas saker? men när hennes mamma tog fram en hello kitty-smink väska och frågade om inte hennes dotter ville ha den att sätta sminket i och flickan svarade nej hello kitty är för små barn. är inte hon ett barn helt allvarligt talat? ibland tänker jag att vi var nog den sista generationen som fick vara barn? som fick leka tills vi växt upp. men att en 6-7 årig flicka håller smink i handen och säger att hello kitty är för småbarn, då börjar man väl ändå börja tänka efter? jag kommer inte heller bli förvånad att barn redan vid födslen föds med brunkräm i ansiktet och det är synd, att barn inte får vara barn. hade jag varit en förälder hade jag inte velat att mitt barn skulle fått växa upp alldeles för snabbt. när jag var liten så visste jag inte vad smink va för något. men nu önskar sig små barn sminkdockor. när jag var liten så hjälpte det med att bara hålla någons hand för att jag skulle må bäst på jorden och när jag var liten hjälpte det med att mamma blåste på min knä om jag trillat för att jag skulle må toppen igen. när jag var liten så var BR världens paradis. och det är sjukt att 6-7 åringar inte kommer få uppleva sin barndom så som vi fått göra.



Kommentarer
Postat av: lina

hej, jag ville bara tipsa om en blogg som verkligen är bra enligt mig o jag hitta den och den ger bra tisp o sånt, dock kan den vara seg med uppdaterningen ibland. men gå in på den!



www.quieter.blogg.se

2010-01-02 @ 20:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0